Weaving Olden Patterns: Granny squares

Wednesday, 16 July 2014

Granny squares

Qualche tempo fa mi sono "regalata" una fascia per capelli composta da una serie di granny squares di cotone nero, molto semplice, il classico complemento da indossare con tutto, per comodità. Devo dire però che le care vecchie mattonelle della nonna fanno sempre la loro figura, perché nel giro di pochi giorni mi è stato chiesto di realizzarne una, questa di un colore più vivace, che la sua futura proprietaria ha scelto tra i gomitoli a a mia disposizione (quanto è comodo a volte avere un'esagerazione di filati!). 
Detto fatto, un paio di giorni dopo la sua fascia estiva e colorata è pronta per essere indossata!

Some time ago I made a headband (or hairband, I don't know which is more correct) made of a series of granny squares as a small gift for myself, and for it I chose a black cotton yarn, really plain, an item that goes with anything, just for comfort. I must say though that the good ol' granny squares always make a good impression, because a few days later I was asked to crochet another one; its future owner chose the colour among the yarns I had (sometimes having too many of them is a blessing!).
No sooner said than done, a couple of days later here's her summery and colourful headband, ready to be worn!


10 comments:

  1. Just LoVe granny squares - so versatile!
    Beautiful blue, lovely gift!
    Ali x

    ReplyDelete
  2. Very nice headband!!
    Greeting.:*

    ReplyDelete
  3. Lovely !!!
    Have a nice day !
    Anna

    ReplyDelete
  4. Hello Melatia! I have just found your nice blog! And what a coincidence to see your nice headband which looks like one I made many years ago !!!! I will find it and start to wear it again!!! Thanks for this!!

    ReplyDelete
  5. ....anche questa è una bella idea...molto bella anche se non riesco a vedere bene la foto ....come la tieni hai messo l'elastico!!?? Simpatica e bella idea. Un caro saluto

    ReplyDelete
  6. che bei colori di filato hai usato per la fascia e poi lo stile granny è sempre bello!!bravissima!!!buon fine settimana

    ReplyDelete
  7. Molto carina , le piastrelle granny sono sempre versatili e di sicuro successo !
    Alla prossima
    Maddy

    ReplyDelete
  8. Very pretty and a good idea! Nice aqua colors :-)
    Greetings, Nata

    ReplyDelete
  9. come rendere glamour un accessorio altrimenti insignificante!

    ReplyDelete